Prowadzenie KPiR- zasady podatkowe prowadzenia uproszczonej księgowości
Szkolenia podatkowe
Korzyści dla uczestników kursu:
- nabycie umiejętności samodzielnego prowadzenia uproszczonej księgowości(KPIR);
- poznanie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych;
- nabycie umiejętności stosowania optymalizacji podatkowej;
- nabycie umiejętności samodzielnego obliczania zaliczek na podatek.
Do kogo jest skierowany kurs:
- osoby chcące nauczyć się samodzielnego prowadzenia uproszczonej księgowości,
przedsiębiorcy, właściciele firm, - pracownicy działu księgowego,
- pracownicy biur rachunkowych,
- właściciele firm, którzy zamierzają prowadzić ewidencje w formie KPiR,
- osoby które chcą otworzyć własną działalność gospodarczą
- wszyscy zainteresowani tematyką podatków i księgowości
Trener: dr Małgorzata Rzeszutek
Doradca podatkowy, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych
Czas trwania kursu:
80 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut) łącznie 13 dni
Zajęcia odbędą się w dniach:
3.12.2020,
10.12.2020,
17.12.2020,
14.01.2021,
21.01.2021,
28.01.2021,
11.02.2021,
18.02.2021,
25.02.2021,
4.03.2021,
11.03.2021,
18.03.2021,
25.03.2021.
Dzień 1
1. KPiR - obowiązek prowadzenia- regulacje ustawowe
2. Zwolnienie szczególne z prowadzenia KPiR
3. Aktualny wzór KPiR omówienie
4. Założenie KPiR - kiedy występuje obowiązek? Moment założenia KPiR
6. Zasady dokonywania zapisów w KPiR na przykładzie
7. Podstawa zapisów w KPiR - dowody księgowe
8. Korekta błędnych zapisów w KPiR
10. Warunki prowadzenia KPiR komputerowo
11. KPiR a podatek VAT – podatnik zwolniony oraz podatnik VAT czynny
Dzień 2
1 . Spis z natury - kiedy tworzyć , elementy spisu z natury
2.Sposób prowadzenia spisu z natury, towary obce i własne
4. Metody wyceny towarów i materiałów w spisie z natury
5. Wpływ remanentu na wysokość zaliczki na podatek dochodowy
6. Wycena wyrobów gotowych i półfabrykatów w remanencie
7. Ewidencja spisu z natury w KPiR
8.Przychód - kiedy występuje i jak określić jego wysokość
10.Data ujęcia przychodu w KPiR - sprzedaż towarów, produktów
11. Momenty uzyskania przychodu - sprzedaż przez internet , sprzedaż stacjonarna, faktura przed dostawą, usługi świadczone w okresach rozliczeniowych
12. Przychody a podatek VAT - moment powstania obowiązku podatkowego, zaliczka a KPiR i VAT
Dzień 3
1. Sprzedaż udokumentowana oraz nieudokumentowana
2. Sprzedaż na kasie fiskalnej a KPiR
3. Raport z kasy fiskalnej w rejestrze VAT
4. Sprzedaż bezrachunkowa - dowód wewnętrzny
5. Zasady korygowania przychodu, zwrot , błąd
6. Korekta VAT - podwyższenie podstawy opodatkowania
8. Metody ewidencji zbycia środków trwałych w KPiR
10. Dotacje, dopłaty a podatek VAT
11. Przychody z innych źródeł, czynności nie stanowiące przychodów
Dzień 4
1. Pojęcie kosztu z perspektywy przepisów podatkowych
2. Dokumentowanie wydatków a zaliczenie do nkup
3. Podstawa ujęcia wydatku w KPIR - dokumentowanie
4. Wartość koszty - brutto czy netto
6. Metody ewidencji kosztów, metoda uproszczona
7. Metody ewidencji kosztów, metoda memoriałowa
8. Zakup towarów i materiałów - zasady ewidencji w KPiR
9. Ewidencja różnic w cenie - rozwiązanie przykładu
10. Przeznaczenie towarów na cele prywatne - skutki w KPiR
11. Koszty uboczne zakupu w KPiR
Dzień 5
1. Pozostałe wydatki w KPiR - wprowadzenie
2. Czynsz za wynajem lokalu - zasady ewidencji
3. Opłaty za media w KPiR - lokal własny i lokal obcy
4. Podatek od nieruchomości w KPiR
5. Koszt telefonu komórkowego i stacjonarnego w KPiR
6. Składki ZUS właściciela w KPiR
7. Wydatki na podróż służbową właściciela, koszty przejazdu
9. Diety podróż zagraniczna - rozwiązanie przykładu
10. Dokumentowanie wydatków z podróży służbowej
11. Ewidencja w KPiR wydatków dotyczących podróży służbowej
Dzień 6
1. Wynagrodzenia pieniężne oraz świadczenia w naturze
2. Zatrudnianie pracowników - podstawowe obowiązki
3. Karta przychodów pracowników
4. Dokumentowanie wynagrodzeń - podstawa wpisu do KPiR
5. Moment ujęcia wynagrodzeń w KPiR – wypłata w terminie i po terminie
6. Moment ujęcia składek ZUS w KPiR – wypłata w terminie i po terminie
7. Ewidencja wynagrodzeń i składek ZUS w KPiR – umowa o pracę i umowa zlecenie
8. Rozrachunki z pracownikami - kalkulacja wynagrodzeń – umowa o pracę i składki ZUS, umowa zlecenie i składki ZUS
9. Świadczenia w naturze a kalkulacja wynagrodzenia
10. Rozwiązanie przykładu -obciążenia pracodawcy a świadczenia dla pracowników
Dzień 7
1. Korekta kosztów - transakcje gotówkowe
2. Ewidencja wydatku w KPiR gdy płatność gotówką przekracza 15 tyś zł
4. Korekta KUP w związku z białą lista podatników_2020
5. Częściowa korekta KUP w związku z białą listą podatników
6. Korekta KUP - mechanizm podzielonej płatności
7. Przykład korekty KUP zapłata bez MPP, korekta remanentu
8. Faktura korygująca zakup - zasady ewidencji w KPiR
9. Faktura korygująca a rejestr VAT - zwrot towaru
10. Różnice kursowe – na przychodach i na kosztach oraz od środków własnych
11. Ewidencja i dokumentowanie różnic kursowych w KPiR
Dzień 8
3. Środki trwałe nie podlegające amortyzacji
4. Elementy ewidencji środków trwałych
5. Wartość początkowa środka trwałego - cena nabycia
6. Wartość początkowa - koszt wytworzenia
7. Wycena środka trwałego - przypadki szczególne
Dzień 9
8. Symbol Klasyfikacji Środków Trwałych KŚT
9. Podstawowa stawka amortyzacji
10. Podwyższanie i obniżanie stawek amortyzacji
11. Indywidualne stawki amortyzacji
12. Inwestycja w obcym środku trwałym a stawka amortyzacji
13. Wprowadzenie środków trwałych do ewidencji środków trwałych
Dzień 10
1. Metody amortyzacji - amortyzacja liniowa
2. Moment rozpoczęcia amortyzacji
3. Ewidencja środka trwałego oraz ewidencja odpisu amortyzacyjnego
4. Metody amortyzacji - amortyzacja degresywno - liniowa
5. Metoda degresywno-liniowa - rozwiązanie przykładu
6. Metody amortyzacji - ŚT niskocenne
7. Amortyzacja jednorazowa - pomoc de minimis
8. Amortyzacja jednorazowa - fabrycznie nowe środki trwałe
9. Amortyzacja budynku/lokalu mieszkalnego i stawki amortyzacji lokalu/budynku mieszkalnego
10. Wartość początkowa lokalu mieszkalnego - metoda uproszczona
12. Korekta odpisów amortyzacyjnych - limit transakcji gotówkowych
Dzień 11
1. Samochód osobowy w firmie - wprowadzenie
2. Samochód jako środek trwały
3. Koszty ubezpieczenia samochodu stanowiącego środek trwały
4. Koszty eksploatacji samochodu stanowiącego środek trwały
5. Konsekwencje podatkowe zbycia samochodu osobowego
6. Leasing operacyjny samochodu firmowego - raty leasingowe
7. Raty leasingowe a KUP - podatnik zwolniony z VAT
8. Raty leasingowe a KUP - podatnik VAT czynny
9. Opłata wstępna oraz wykup jako KUP
10. Koszty eksploatacji i ubezpieczenia jako KUP - leasing
11. Prywatny samochód właściciela a KUP
12. Samochód prywatny pracownika
Dzień 12
1. Na czym polega ulga na złe długi
2. Warunki skorzystania z ulgi wierzyciel i dłużnik
3. Ulga na złe długi - termin skorzystania
4. Ulga na złe długi a transakcje międzynarodowe
5. Zasady korzystania z ulgi na złe długi - zeznanie roczne
6. Zasady korzystania z ulgi na złe długi-zaliczka
7. Uregulowanie zobowiązania/wierzytelności a ulga na złe długi
8. Uregulowanie zobowiązania - przykład
Dzień 13
1. Częstotliwość opłacania zaliczki na podatek dochodowy
2. Zasady kalkulacji zaliczki na podatek dochodowy - skala podatkowa
3. Zasady kalkulacji zaliczki - podatek liniowy
4. Zaliczka na podatek nie przekraczająca 1000 zł
5. Zamknięcie roku - obowiązki podatnika
6. Kalkulacja dochodu na koniec roku - zeznanie podatkowe
7. Podatek VAT - obowiązki w trakcie roku
Wiedza i doświadczenie to ponad 11-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT. Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności: w podatku VAT dla jednostek samorządu terytorialnego oraz w podatkach dochodowych, dokumentacji cen transferowych. W latach ubiegłych uczestnicząca w licznych projektach centralizacji w gminach i powiatach, polegających na szkoleniach i tworzeniu procedur centralizacyjnych oraz obecnie w procesach audytu po centralizacji.
Strona w budowie.
Kurs odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed kursem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.
08.30-09:00 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest „poczekalnia”, która w momencie rozpoczęcia szkolenia zostanie przełączona na „pokój webinarowy”)
09:00 – rozpoczęcie szkolenia