- „Obecnie zautomatyzowany system kontroli komponentów jest testowany w tłoczni Ingolstadt, ale później zostanie przeniesiony do innych zakładów Audi. Dalszy rozwój algorytmów uczenia maszynowego może sprawić, że będą one przydatne również w innych obszarach produkcji samochodów, takich jak lakiernia czy warsztaty montażowe” – mówi Frank Loydl, dyrektor ds. informacji Audi.
Deep learning to technika zbierania podstawowych parametrów i przygotowanie się do samodzielnego uczenia przez zastosowanie wielu warstw przetwarzania. Technologia znajduje szerokie zastosowanie w dziedzinach niewymagających działań na danych nienumerycznych, w tym np. klasyfikacji i wykrywaniu obrazów i obiektów oraz opisywaniu ich zawartości.
Po raz pierwszy Audi wykorzystało technologię deep learning w procesie tłoczenia karoserii samochodowych do wykrywania pęknięć oraz deformacji.
Rozwój sztucznej inteligencji to kluczowy element nowej strategii rozwoju marki Audi, którego celem ma być poprawa wydajności produkcji oraz jakości samochodów.