Nowy JPK - stosowanie w praktyce, najczęściej pojawiające się problemy
Cel szkolenia:
Korzyści dla uczestników szkolenia:
- możliwość poszerzenia wiedzy podatkowej,
- aktualizacja wiedzy w zakresie najnowszych zmian i interpretacji,
- wymiana doświadczeń oraz konsultacje z ekspertami i doradcami podatkowymi prowadzącymi zajęcia,
Do kogo jest skierowane szkolenie:
- dyrektorzy finansowi,
- główni księgowi,
- samodzielni księgowi,
- pracownicy działów księgowych,
- pracownicy biur rachunkowych,
- specjaliści ds. księgowości w firmach produkcyjnych, handlowych i usługowych,
- zarządzający firmami oraz właściciele firm,
Trener: dr Małgorzata Rzeszutek
Doradca podatkowy, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych
Czas trwania szkolenia:
4 godziny dydaktyczne (1 godzina dydaktyczna = 45 minut)
Zajęcia odbywają się w godzinach:
- 9:00 - 10:00
- przerwa 15 min
- 10:15 - 11:15
- przerwa 30 minut
- 11:45 - 13:00
Program szkolenia
1. Omówienie różnic pomiędzy nową strukturą JPK obowiązująca od 1.10.2020r. a wersją obowiązującą do 30.09.2020r.
2.Co należy wprowadzić do ewidencji sprzedaży? Zakres danych ewidencji VAT w części ewidencyjnej sprzedażowej:
a) podstawa opodatkowania i podatek należny poszczególnych rodzajów transakcji,
b) dodatkowe kody/oznaczenia identyfikujące poszczególne dostawy i usługi (GTU klasyfikacja branżowa),
c) dodatkowe kody/oznaczenia identyfikujące powiązania pomiędzy kontrahentami,
d) dodatkowe kody/oznaczenia dla transakcji międzynarodowych,
e) dodatkowe kody/oznaczenia dla transakcji objętych mechanizmem podzielonej płatności,
f) dodatkowe kody/oznaczenia dla transakcji dot. bonów jednego i różnego przeznaczenia,
g) faktura do paragonu (ujęcie w ewidencji VAT),
h) faktura uproszczona w nowym JPK_VAT (nowe regulacje w specustawie dot. Tarczy antykryzysowej),
i) oznaczenia dowodów sprzedaży (dokument wewnętrzny, faktura do paragonu, dokument z kasy fiskalnej
3. Wyjaśnienie znaczników literowych i ich zastosowania u podatnika: SW, EE, TP, TT_WNT, TT_D, MR_T, MR_UZ, I_42, I_63, B_SPV, B_SPV_dostawa, B_MPV_prowizja.
4. Co należy wprowadzić do ewidencji zakupu? Zakres danych ewidencji VAT w części ewidencyjnej zakupowej:
a) wartość netto oraz wysokość podatku naliczonego (zakupy z pełnym oraz ograniczonym prawem do odliczenia, współczynnik, prewspółczynnik oraz korekty roczne),
b) dodatkowe oznaczenia/kody dowodów nabycia (m.in.: faktura z zapisem metoda kasowa, dokumenty wewnętrzny, faktura objęta mechanizmem podzielonej płatności, dokumenty dot. importu towarów)
5. JPK VAT a obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności (MPP). Jak oznaczać MPP od strony sprzedawcy a jak od struny nabywcy?
6. Istotna zmiana zasad prezentowania sprzedaży w ramach VAT marża.
7. Transakcje z podmiotami powiązanymi- kiedy sprawdzać powiązania? Jaki typ powiązań należy wykazać w JPK?
8. Obrót z zagranicą – kiedy dodatkowe oznaczenia?
9. Konsekwencje błędnego przygotowania pliku JPK VAT:
- Autokorekta JPK VAT.
- Korekta JPK VAT na skutek wezwania z urzędu skarbowego.
- Zasady nakładania kary pieniężnej w wysokości 500 zł po zmianie wynikającej Tarczy Antykryzysowej
- Odpowiedzialność karnoskarbowa za nierzetelny plik JPK VAT.
- Na jakich zasadach odbywać się będzie korekta deklaracji i JPK VAT po zmianie przepisów, gdy dotyczyć będzie okresu sprzed zmiany przepisów?
10.Jak sprawnie wdrożyć nowy plik JPK w firmie? Jakie działania mają wdrożyć działy finansowe?
Strona w budowie.
Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.
08.30-09:00 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest „poczekalnia”, która w momencie rozpoczęcia szkolenia zostanie przełączona na „pokój webinarowy”)
09:00 – rozpoczęcie szkolenia